2/4-10 (lite senare)

What a day!

Vilken underbar dag det blev! Åh det finns så många fina människor på denna jord och som tur är bor de (hyfsat) nära mig. Tack så hemskt mycket för att ni gjorde min 18 årsdag oförglömlig, kärlek på er <3

Jag kunde inte somna igår kväll. Det känndes som att vänta på jultomten när man var liten, det här med att fylla arton. Vad innebär det egentligen? Början på något nytt? Ansvar? Körkort? Krogen? Räddsla för framtiden - (innan har iprincip allt varit mer eller mindre bestämmt)? Stress och press? Men det hela skulle vara mycket enklare om man inte sitter och grubblar och över analyserar fram och tillbaka - kommer från rätt käft, eh.. För att citera en god vän, Du har hela livet framför dig Perri som Lisa skulle ha sagt och det är väldigt skönt och sant att höra det ibland.

Dagen till ära hade jag mina kännslor väldigt nära min natur - tror att jag är en sån människa. Jag blev överlycklig när jag fick en randig snygg tröja av min lilla syster + de tre första Harry Potter filmerna = AWESOME! Jag fick en kamera innan jag åkte till Agnes i Malmö på sportlovet - en förskottspresent av pappa. Testade även en ny fin älskling för två dagar sen - jag har fått bidrag, men betalat den större delen av en bärbar dator. Får jag inte lite extra vuxen poäng för det?

Min storebror, mormor och morfar kom på lunch och fika. Jag hade beställt en jättesnygg (och god) smörgåstårta som vi åt till lunch. Och till fikat blev det kakor och bullar som mormor hade bakat plus en jättegod gräddtårta som jag också hade beställt. Mumms!

Jag tror att det var vid halv fyra tiden? Som Madde plingade på min dörr och släppade ut mig till bilen där jag fick liggga ner hela vägen till....ja det visste inte jag eftersom jag inte såg något. Men väl vid (typ) medvetandet när jag hörde såna där födelsedags-viselpips-grej-ljud, GRATTIS och när jag fick av min ögonbindeln så stog Sara G, Fiski, Camilla, Linnea A och Rebecka i finna små kalas bolibompahattar! Hur coolt är inte det? Och hur inte cool är jag som säger var är jag? när jag börjar greppa vad som händer (?)

Ett trevlig barnkalas hade jag hamnat på med små internskämt om päronsaft, citat, jättegott fika och lekar. Och presenter fick jag också, (att de var där och hade fixat ett sånt fint kalas var en present i sig) jag fick en snygg tröja som vi hade tittat på en vecka tidigare, en STOR påse godis och Moulin Rouge. Sen fick jag en jättegullig bok som innehöll übersöta snälla saker som folk hade skrivit om mig. Och ja, här blev Nilla lite rörd. :') Ni är för gulliga <3

Barnkalaset fortsatte på som vilket barnkalas som helst (inklusive livet-talk), vi åt massor med nyttiga, eh saker, lekte djungeltelegrafen och hela havet stormar. På slutet såg vi Moulin Rouge och skrattade åt de ytterst vackra bilderna som togs under kvällen - facebook nästa!

Jag vill till slut tacka alla underbara människor som har sms:at, facebook:at, ringt och grattat mig idag! :D  //Puss och kärlek

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det var så roligt att se din reaktion hahah, du är underbar :D <3

2010-04-03 @ 09:09:18
URL: http://sunandstorm.blogg.se/
Postat av: sara

puss och kärlek till DIG som nu har överlevt första dagen som myndig. GRATTIS!!!

2010-04-03 @ 10:22:05
Postat av: Madde

Vilken koll på tiden du har^^

Redigt kul vare och helt göra dig spänd av vad som skulle kse. Men snälla kan du inte berätta om vad du trodde att det skulle va när vi sa "Korsfästning"

2010-04-09 @ 14:47:07
URL: http://hellosweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0