3/4-10

Come what may

Sover man inte lite extra gott efter ett barnkalas? Tror det. Idag tog jag en sväng till stora staden med lilla syster. Köpte den där fina gröna vårjackan på H&M föresten! Den fanns kvar, det gjorde mig glad tillsammans med två nya t-shirts = matriel glädje.

Vid lunch tid hade familjen ett hetsigt samtal angående pengar och ansvar. Framtid och "bra att tänka på när du nu får ansvar för dina egna pengar på riktigt"- tänk. Eh, precis som jag nämde innan har jag inte haft ansvar för min egen ekonomi pga. olika "anledningar" som jag inte tänker gå in på nu men jag kan säga att det inte var mitt påhitt och det har inte att göra med att jag slänger bort alla mina pengar på sprit. Föräldrar larv helt enkelt. Men nu så! Och vid middagen hade vi ett litet mindre hetsigt samtal om vin.

Såg på den fina musikalen som jag fick igår idag igen med lilla syster. Och nu ska jag (precis som ni) tänka på refrängen och se på Harry Potter.

Dagens vuxenpoäng:
1. Har beställt telia max-25
2. Kommit en bit på vägen med psykologin - en viss förmåga att planera börjar arta sig
3. Har börjat  tänka på hur jag ska fördela ekonomin i sommar

Dagens i-landsproblem: Hur lägger jag upp YouTube videos i bloggen...?


Kommentarer
Postat av: k

lägg in "inbed" infon (två spalter i högerkanten på youtube) till videon. har jag för mig. googla.

2010-04-04 @ 22:17:40
Postat av: Madde

när du skriver inlägget finns det en liten knapp där du kan justera hur du vill att texten ska se ut som heter "HTML" tryck på den och du får upp nu koder till ditt inlägg, typ.



Sen går du in på youtube och på högersida om filmen så finns det som "K" skrev där uppe en kod som står inder "inbed" (koden ska börja med <objekt...) kopiera den koden och lägg in i ditt inlägg. Se till att du fortfarande har "HTML"-sidan av ditt inlägg uppe^^



unkar den informationen?

2010-04-09 @ 14:56:18
URL: http://hellosweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0