28/6-10

Att åka tåg hem igår från Öland var inte så party. Som ni kanske såg så var det fel med ledningarna mellan Mjölby och Mantorp. Så de 11 tåg norr- och söder ut kom ingen stans. Det betyder att jag fick sitta och vänta i Nässjö i 2 timmar och 24 minuter och ytterligare några timmar utanför Mjölby (eftersom de bara hade hunnit fixa ett spår där alla skulle passera). Heja SJ! Taxin från Linköping var hemma här 01.15.  Sen var det upp igen 07.30 och cykla till Vreta kloster kyrka för första arbetsdagen. Vi fick matrial och en guidad tur (som man ska gå på veckan ut för att få lite "feeling" för det hela så att säga) sen börjar jag guida for real 13 juli. Tror att det är ett kanon jobb faktiskt, träffa människor.

Bästa med midsommar helgen var att det var bra väder, se på film med lilla syster och familj och fika med Elina på lördagen där. Nu är jag jäääääääääääääättetrött, jag har disk som jag borde ta hand om. Vet inte hur det blir med det men i alla fall ska jag träffa lite kompisar imorgon efter jobbet. Det blir trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0